По стъпките на вярата

Поклонничество до Рим по случай обявяването за светци на Папа Иван Павел II и Папа Иван XXIII

На 23 май  започнахме  нашето Поклонничеството  с благословията на отец Димитър.  Всеки един от поклонниците получи жълто-бяло шалче и бадж в цветовете на българското и ватиканското знаме, и изображенията на двамата светци, както и книжка, пътеводител с описанията на местата, които щяхме да посетим.  Автобусът потегли точно в 12 часа и след  дългото и весело пътуване пристигнахме в град Падуа. Там ни посрещна г-жа Норма, нашият гид в града; посетихме Базиликата „Санта Джустина“, петата по големина в света, срещнахме с Отците конвентуалци  от  България и заедно се отправихме към Базиликата „Сан Антонио”, където са гробът и мощите на Свети Антон; в Капелата „Сан Джорджо” отслужихме Света Литургия заедно с българи, емигранти в Италия; по покана на дон Джузепе гостувахме и на Вила Франка, където ни приветстваха и български семейства, сестри францисканки и свещеници.

В късния следобед пристигнахме в град Верона и отседнахме в страноприемницата за младежи „Ostello Della Gioventu” , след кратка почивка имаше възможност за разходка из града, където разгледахме Арена ди Верона ,която е старинен Римски амфитеатър, къщата на Ромео и Жулиета и красивата река Адидже.

В ранната утрин на следващия ден отпътувахме за Вечния град Рим.  Още при самото пристигане посетихме базиликата на Свети Петър, най-голямата църква в света и в която се намира гробът на свети Петър, един от дванадесетте апостоли на Исус Христос и първият епископ на Рим.

Следващата стъпка е Базиликата на Свети Иван Латерански, седалището на Епископа на Рим – Папата и е действаща катедрала на Рим.  Стените ѝ са украсени с огромните статуи на апостолите, а в нея се намира и стълбата, по която е стъпвал Исус, отивайки да бъде съден на смърт, донесена Йерусалим от царица Елена.  Молихме се в Базиликата „Санта Мария Маджоре”, която е първата и най-голяма базилика посветена на Дева Мария и в Базиликата на Свети Климент.  Интерес за всички ни беше и Колизеумът, където видяхме  подземията, в които са затваряни  християните, подлагани на страшни мъчения по заповед на Римския император. Минахме и хвърлихме монети във Фонтана ди Треви, разгледахме Пантеонът, Олтара на Родината и други исторически забележителности.

В късния следобед се отправихме  към  мястото за канонизирането.  Сляхме се с милионите поклонници, дошли от всички точки на света.  Нощта премина  в бдение и очакване на кулминационния момент на нашето поклонничество, а именно Канонизацията на двамата Папи, Иван XXIII и Иван Павел II, които приживе  бяха  добри приятели на България.  Следихме всяка дума, вълнувахме се във всеки момент от церемонията, ръкопляскахме при произнасянето на формулата на канонизацията от папа Франциск и запечатахме тези моменти завинаги в сърцата си.

Почивката ни беше в манастира на Сестрите францисканки, където бяхме посрещнати с голямо внимание, а вечерта премина в забави, песни и хора. Новият ден започна с Литургия в Капелата на манастира и тръгване обратно към България.

По обратния път посетихме град Асизи, градът на Свети Франциск, където се срещнахме с отец Владимир Пенев, който ни посрещна с голяма радост и ни разведе из базиликата „Сан Франческо”.  Награда за нас беше посещението на Венеция и разходката с кораб по нейните канали.  Последни посетихме площада „Сан Марко”, едноименната катедралата и дворецът на Доджите.

Това пътуване по стъпки на вярата ни помогна да задълбочим и затвърдим нашата вяра, да бъдем още по-вдъхновени и истински Христови свидетели.  Да се молим заедно за застъпничеството на новите Светци, за да закрилят нас, нашите семейства и нашата родина.

Публикувано в Църквата. Постоянна връзка.